Strona główna

Drodzy Rodzice!

Bardzo prosimy, aby w wyprawce dla malucha (grupa I) znalazły się:
– pościel (poszewka na koc- koc jest w przedszkolu),
– poduszka,
– ręcznik z haczykiem,
– pantofle,
– piżamka,
– ubranie na zmianę,
– pudełko chusteczek higienicznych oraz mokre chusteczki.

Bardzo prosimy, aby w wyprawce dla dzieci starszych znalazły się:
– ręcznik z haczykiem,
– pantofle,
– ubranie na zmianę,
– pudełko chusteczek higienicznych oraz mokre chusteczki.

Prosimy, aby wszystkie rzeczy były podpisane.
Nie można zapominać również o najważniejszym, czyli dobrym humorze, który należy mieć ze sobą cały czas! 🙂 


Wielki dzień zbliża się dużymi krokami, aby ułatwić Państwu oraz Państwa Pociechom rozstanie poniżej przygotowaliśmy parę cennych wskazówek:

  • „Pamiętaj o pozytywnym nastawieniu, dobrym humorze. Staraj się nie okazywać dziecku swojego niepokoju.
  • Pozwól na zabranie ulubionej maskotki dla poczucia bezpieczeństwa, jeśli tego potrzebuje.
  • Przypomnij maluchowi, kiedy po niego przyjdziesz (określ czas w sposób konkretny, zrozumiały np. po obiedzie, po podwieczorku ).
  • Od pierwszego dnia przyzwyczajaj do rytuału pożegnania, nie przeciągaj rozstania ( np. przebranie się – uścisk – całusek i przekazanie nauczycielce).
  • Jeżeli rozstania są trudne, lepiej przez pierwsze dni zaangażować tatę w odprowadzanie dziecka. Mężczyźni częściej mają bardziej zadaniowe, a mniej emocjonalne podejście do radzenia sobie w takich sytuacjach.
  • Przy odbieraniu malucha z przedszkola możesz, w nagrodę za dzielność, podarować mu jakiś malutki prezent.

I W TRAKCIE NASTĘPNYCH TYGODNI…

Jeśli to możliwe, nie zostawiaj dziecka od pierwszych dni na cały dzień w przedszkolu. Zarezerwuj swój czas, po powrocie dziecka do domu, tylko dla niego. Po to by się poprzytulać, posłuchać opowieści jak spędziło dzień, trochę się z nim pobawić. Sprawy domowe mogą chwilę poczekać. Unikaj nadmiernego wypytywania o szczegóły, zwłaszcza w sposób sugerujący trudności („płakałeś?; tęskniłeś za mamusią?; nie byłeś głodny?”). Bardzo ważna jest również dobra współpraca między rodzicami a nauczycielkami, oparta na wzajemnym zaufaniu. Dziecko łatwiej zaakceptuje swoja nową Panią, gdy widzi rodzica w dobrej, otwartej relacji z nią. Sprzyja to również wymianie informacji dotyczących dziecka, dzięki czemu nauczyciel ma możliwość lepszego rozeznania jego potrzeb czy też skuteczniejszego reagowania w sytuacjach trudnych. A to także ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie przedszkolaka w nowej grupie.

A POTEM NIE WIADOMO KIEDY MINĄ KOLEJNE MIESIĄCE…
i niepokoje związane z adaptacją do przedszkola ustąpią miejsca innym, przyjemniejszym odczuciom, których ciągle dostarczają rodzicom ich pociechy”.

http://www.ppptychy.pl/artykuly/96–jak-pomoc-dziecku-w-adaptacji-do-przedszkola-agnieszka-kalbarczyk-wanot


„Dzieci mają wręcz cudowną moc,
aby zmieniać się we wszystko,
w co tylko zapragną-my im w tym pomożemy!”

(Jean Cocteau)

 

Nasze przedszkole jest miejscem twórczej zabawy,
dziecko zaś małym artystą w świecie kolorów, dźwięków i słów.
W naszym przedszkolu każde dziecko czuje się bezpiecznie,
osiąga sukcesy na miarę swoich możliwości rozwojowych,
uczy się żyć w zgodzie z ludźmi i przyrodą.